Δεν είναι η πρώτη φορά που αναγκαζόμαστε να τοποθετηθούμε για φαινόμενα ρατσισμού στα σχολεία, για τον φανατισμό που καλλιεργείται, αλλά και ο εθνικισμός κάποιων που καλά κρατεί. Γινόμαστε μάρτυρες της προσπάθειας, από μέρους του υπουργείου αλλά και ορισμένων εκπαιδευτικών, αλλοίωσης της ιστορικής αλήθειας και ενίσχυσης ρατσιστικών – εθνικιστικών αντιλήψεων.
Μετά από τις πρόσφατες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας για τη παραχάραξη της κυπριακής ιστορίας και τις επισκέψεις μαθητών σο κρησφύγετο του ολετήρα της Κύπρου έρχεται να προστεθεί και αυτό. Από την άλλη, η διεύθυνση του συγκεκριμένου σχολείου, συνέχισε το έργο που είχε αρχίσει από το περασμένο Νοέμβριο. Δηλαδή της παρέμβασης στις δημοκρατικές διαδικασίες για την εκλογή των αντιπροσώπων για την ΠΣΕΜ, λειτουργώντας με τις προτροπές του Υπουργείου φυσικά, κάτω από πολιτικές σκοπιμότητες. Οι ενέργειες αυτές σπέρνουν το φανατισμό μέσα στα σχολεία.
Αυτή τη φορά αυτό που ενόχλησε είναι η δικοινοτική χορωδία. Ενοχλήθηκαν κάποιοι γιατί οι άνθρωποι αυτού του τόπου θα τραγουδούσαν για την ειρήνη, για την κοινή πατρίδα στα ελληνικά και στα τούρκικα. Ένας από τους στόχους που υποτίθεται ότι έθεσε το υπουργείο παιδείας για φέτος είναι «η ευαισθητοποίηση των μαθητών κατά του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας και προώθηση της ισότητας και του σεβασμού, στο πλαίσιο της εκστρατείας κατά της ρητορικής του μίσους του Συμβουλίου της Ευρώπης».
Σε επιστολή που απέστειλε σχολείο της Λευκωσίας στο υπουργείο παιδείας σχετικά με το πρόγραμμα του συνέδριου που θα πραγματοποιούσε με τίτλο «Η δύναμη της γνώσης και η ομορφιά της ζωής, πηγάζουν από την ποικιλία», το υπουργείο δεν παίρνει την ευθύνη να απαντήσει γραπτώς για τη δυσφορία του ως προς τη συμμετοχή του δικοινοτικού συγκροτήματος και «αφήνει τον καθηγητικό σύλλογο να κάνει αυτή τη δουλειά». Έτσι, αυτοί που θα έπρεπε να προωθούν στα σχολεία την σεβασμό στη διαφορετικότητα, τη συνεργασία και την αλληλοκατανόηση μεταξύ των ανθρώπων δίνουν για ακόμα μια φορά πρώτοι το παράδειγμα του φανατισμού και του ρατσισμού.
Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες του. Δεν χρειαζόμαστε σχολεία που να καλλιεργούν το μίσος και το φανατισμό. Χρειαζόμαστε σχολεία που να καλλιεργούν την αγάπη, την ειρήνη, το σεβασμό.
02/02/2016