Τα τελευταία χρόνια γίναμε μάρτυρες μιας τεράστιας προσπάθειας εισαγωγής αλλαγών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την πρόοδο στα μαθησιακά αποτελέσματα.
Το Υπουργείο Παιδείας μας υποσχέθηκε τη διαμόρφωση ενός Δημοκρατικού και Ανθρώπινου σχολείου στο οποίο όλοι οι μαθητές όχι μόνο θα μπορούμε να παίρνουμε τα καλύτερα μορφωτικά εφόδια αλλά ταυτόχρονα θα βιώνουμε ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και μάθησης.
Δυστυχώς η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ φαίνεται πως αυτό το όραμα δεν το μοιράζεται μαζί μας. Η αδικαιολόγητη καθυστέρηση που επέδειξε στο θέμα της εφαρμογής των νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων με την άρνησή της να τοποθετηθεί επί της ουσίας στις εισηγήσεις του Υπουργείου καθυστερεί ταυτόχρονα και την προώθηση των άλλων μεγάλων ζητημάτων που αφορούν στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.
Στην εισήγηση της επιτροπής της ΟΕΛΜΕΚ ενισχύονται μόνο τα Φιλολογικά και τα Μαθηματικά υποβαθμίζοντας ουσιαστικά όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Μια κίνηση που είναι εντελώς εκτός από το πνεύμα και την φιλοσοφία της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης που έχει στόχο την πολύπλευρη και ολοκληρωμένη παιδεία με την ανάπτυξη μεγάλου μέρους των δεξιοτήτων των μαθητών. Η εισήγηση αυτή καλλιεργεί την «ανάπτυξη» ενός μονόπλευρου και μονοδιάστατου μαθητή και αντιστοιχεί με ένα βαθειά Εξεταστικό-Κεντρικό Σύστημα. Γιατί αυτή η μονομέρεια; Τι εξυπηρετεί;
Την ίδια στιγμή η πρόταση της επιτροπής της ΟΕΛΜΕΚ όχι μόνο δεν μας οδηγεί στην σταδιακή ενοποίηση των σχολικών μονάδων αλλά αντίθετα μας απομακρύνει επικίνδυνα από τον στόχο της μετεξέλιξης των Γενικών και Τεχνικών Λυκείων σε πραγματικά ενιαίες σχολικές μονάδες χωρίς διαχωρισμούς και υποδιαιρέσεις.
Γενικά δεν σπρώχνει τα πράγματα προς την δημιουργία ενός νέου καλύτερου σχολείου αλλά στην καλύτερη περίπτωση προς την διατήρηση του σχολείου που έχουμε σήμερα αν όχι χειρότερη. Αυτό που μας καταδεικνύει η στάση της ΟΕΛΜΕΚ είναι ότι δεν έχει καμία βούληση για αλλαγή.
Καλούμε το Υπουργείο να αφουγκραστεί τις ανησυχίες της μαθητικής κοινότητας και να προχωρήσει χωρίς άλλη αργοπορία με τις προτάσεις που έχει ετοιμάσει. Η κατάσταση στα σχολεία έχει φτάσει στο απροχώρητο. Απαιτούμε την άμεση εφαρμογή των εξαγγελιών του Υπουργείου τόσο για τα νέα Αναλυτικά Προγράμματα όσο και τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα.
Έχουμε το δικαίωμα να απολαμβάνουμε καλύτερες συνθήκες στα σχολεία μας και έχετε την υποχρέωση να μας προσφέρετε ως Υπουργείο και ως οργανωμένοι καθηγητές την υψηλότερη δυνατή μόρφωση για την οποία απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η εφαρμογή των νέων Αναλυτικών και Ωρολογίων Προγραμμάτων.