Μετά από την απόφαση του υπουργείου παιδείας, για το πως θα συνεχίζονται τα μαθήματα σε καραντίνα όπου βρίσκονται οι μαθητές λόγω του COVID-19, ξεκίνησε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε όλα τα σχολεία της Κύπρου. Με την έναρξη των μαθημάτων, παρακολουθήσαμε με έντονη απογοήτευση, την ανοργάνωτη αυτή διαδικασία και την έλλειψη στήριξης από το Υπουργείο Παιδείας, που θα έπρεπε να είχαν οι καθηγητές μας, ακόμη και για τα πιο απλά.
Από την αρχή της έναρξης των εξ αποστάσεως μαθημάτων, εμφανίζονται συνέχεια διάφορα προβλήματα για τους μαθητές, τους καθηγητές αλλά και τους γονείς. Η έλλειψη Ηλεκτρονικού Υπολογιστή ή/και του απαραίτητου εξοπλισμού, αρκετές οικογένειες –ανάμεσα τους και εκπαιδευτικοί- έχουν έναν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή για δύο ή περισσότερα παιδιά μαθητές. Επίσης, αρκετές οικογένειες δε διαθέτουν σύνδεση internet, με αποτέλεσμα αρκετοί μαθητές να παίρνουν απουσίες, επειδή δεν διαθέτουν τις ίδιες ευκαιρίες με τους συμμαθητές τους και εδώ εμφανίζεται η ταξική διάκριση που δημιούργησε το ΥΠΠ.
Παρόλο που είχαν δοθεί από τις διευθύνσεις των σχολείων, κωδικοί για το πρόγραμμα Microsoft Teams, όπου κανονικά, όλα τα μαθήματα θα έπρεπε να γίνουν μέσω αυτού του προγράμματος, αυτό δεν έγινε και όπως ανάφερα και πιο πάνω, τεράστιες ευθύνες βαραίνουν το ΥΠΠ καθώς δεν ενημέρωσε επαρκώς, αλλά και δεν προετοίμασε τους καθηγητές μας κατάλληλα για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις νέες αυτές συνθήκες. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα στα οποία το ΥΠΠ δεν έχει λάβει υπόψη του πριν πάρει τις αποφάσεις του για την επόμενη ημέρα στα σχολεία. Όλα αυτά γίνονται σε βάρος των μαθητών που για ακόμη μια φορά θυματοποιούνται από τις προχειρότητες του ΥΠΠ.
Beisan Ibraheem
Μαθήτρια Λυκείου Βεργίνας