Ως Παγκύπρια Ενιαία Οργάνωση Μαθητών (ΠΕΟΜ) τοποθετούμαστε καθημερινά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η παιδεία του τόπου μας και τονίσαμε πάμπολλες φορές ότι χρειάζονται να γίνουν ουσιαστικές αλλαγές. Αλλαγές που να δημιουργούν ένα πραγματικά ανθρώπινο σχολείο, αλλαγές οι οποίες να μηδενίζουν τις ανισότητες που υπάρχουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Δυστυχώς επαληθευόμαστε ξανά.
Με βάση τα δημοσιεύματα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σε ότι αφορά τα Εσπερινά Σχολεία, αποδεικνύεται πως στον τόπο μας υπάρχουν μαθητές και σχολεία πολλών ταχυτήτων. Τα Εσπερινά Σχολεία είναι ένας θεσμός που πρέπει να εκσυγχρονιστεί για να μπορεί να επιτελεί τον πολύ σημαντικό του ρόλο.
Σήμερα τα σχολεία αυτά λειτουργούν με βάση τα ωρολόγια προγράμματα άλλων δεκαετιών, έχουν σοβαρές ελλείψεις από αίθουσες, ελλείψεις σε βιβλία που να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες. Φοιτούν σε αυτά μαθητές όλων των ηλικιών, πολλοί από αυτούς με σοβαρά οικονομικά και άλλα προβλήματα.
Για να μπορεί το Εσπερινό Σχολείο να λειτουργεί πραγματικά ως ένα σχολείο που δίνει ευκαιρίες πρέπει να γίνουν σοβαρές αλλαγές.
Υπάρχει ανάγκη για δημιουργία νέων κτιρίων και η τεχνολογική αναβάθμιση τους. Η ιδιαιτερότητα της ηλικιακής σύνθεσης των μαθητών αυτών των σχολείων αλλά και τα κοινωνικοοικονομικά τους προβλήματα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, έτσι ώστε οι όποιες αλλαγές γίνουν να ανταποκρίνονται στα ιδιαίτερα δεδομένα που έχουν τα σχολεία αυτά. Υπάρχει ανάγκη για διαμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων, η αλλαγή του εκπαιδευτικού υλικού και η δημιουργία νέων ωρολόγιων προγραμμάτων. Πρέπει να ενισχυθεί ο τομέας της συμβουλευτικής και ψυχολογικής στήριξής και την ίδια στιγμή να δοθεί η απαραίτητη οικονομική στήριξη στους μαθητές.
Η ΠΕΟΜ στέκεται δίπλα στους μαθητές των Εσπερινών Σχολείων.
Ως ΠΕΟΜ, θα στηρίξουμε κάθε προσπάθεια για στήριξη του θεσμού του Εσπερινού σχολείου και των μαθητών του. Η παιδεία δεν μπορεί να αφήνεται σε δεύτερη μοίρα ειδικά σήμερα που η ανεργία, η φτώχια και η εξαθλίωση έχει μπει για τα καλά στη ζωή χιλιάδων συμπατριωτών μας.
14.01.2016