Ως ΕΔΟΝ μελετήσαμε τις προτάσεις του νέου Υπουργού Παιδείας για τις εξετάσεις τετραμήνων στα σχολεία και με αγανάκτηση παρατηρούμε ότι παρ’ όλες τις αντιδράσεις καθηγητών, μαθητών και γονέων, η βάση του μέτρου παραμένει η ίδια. Οι προτάσεις του κ. Χαμπιαούρη μάλιστα θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα στα σχολεία.
Ο μετατροπή του σχολείου σε εξεταστικό κέντρο που ούτως ή άλλως ενισχύεται με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με την πρόταση για επέκταση τις εξεταστικής περιόδου για όλο το Δεκέμβριο. Η εφαρμογή της πρότασης αυτής θα μειώσει ακόμη περισσότερο το διδακτικό χρόνο μετατρέποντας στην ουσία τα τετράμηνα σε τρίμηνα, ενώ παράλληλα ο διαχωρισμός εξεταζόμενων και μη εξεταζόμενων μαθημάτων όπως προτείνεται, απαξιώνει τα μη εξεταζόμενα μαθήματα.
Επιπρόσθετα με την εν λόγω πρόταση, κατά την εξεταστική περίοδο θα δημιουργηθούν τεράστια λειτουργικά προβλήματα στα σχολεία, καθώς κάποιοι μαθητές θα πηγαίνουν για εξέταση και κάποιοι άλλοι για μάθημα και διαγωνίσματα. Είναι ξεκάθαρο ότι το εξετασιοκεντρικό σχολείο θα οδηγήσει σε έξαρση της παραπαιδείας και των φροντιστηρίων και αυτό όχι μόνο δεν αλλάζει, αλλά ενισχύεται με τις προτάσεις του Υπουργού.
Ως ΕΔΟΝ, εξ’ αρχής διαφωνήσαμε με την εφαρμογή των νέων κανονισμών λειτουργίας και τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, οι οποίες μετατρέπουν τα σχολεία σε εξεταστικά κέντρα αντί να προωθούν την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Προτείνουμε την εισαγωγή νέων εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης των μαθητών (ομαδικές εργασίες, projects κ.α.) που θα αποτελούν τη βάση της αξιολόγησης των μαθητών μακριά από τις λογικές της βαθμοθηρίας και των συνεχών εξετάσεων που προωθούνται από την κυβέρνηση.
Στηρίζουμε τον αγώνα των μαθητών, των καθηγητών και των γονιών για ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο.
Γραφείο Τύπου
Κ.Σ. ΕΔΟΝ
12/03/2018