Η ΕΔΟΝ για την πρόταση νόμου του ΔΗΣΥ για τα μαθήματα χορού

Με έκπληξη είδαμε την πρόταση νόμου που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΔΗΣΥ σύμφωνα με την οποία «Δεν θα επιτρέπεται να προσφέρονται μαθήματα έντεχνου χορού σε ανήλικα πρόσωπα μετά τις 08:00μμ». Πρόκειται για μια πρόταση νόμου η οποία στερείται της όποιας σοβαρής μελέτης, δεν έχει καμία λογική υπόσταση, φέρει χαρακτηριστικά αυταρχικότατης επιβολής ως προς την προσωπική ζωή των ανθρώπων και δεν είναι καθόλου τυχαίο που αυτή έχει γίνει περίγελο της κοινωνίας τις τελευταίες μέρες.

Στην προσπάθεια επεξήγησης αυτής της παράλογης πρότασης, οι βουλευτές του ΔΗΣΥ επιχειρούν να προτάξουν την ανάγκη του δικαιώματος και της ανάγκης, παιδιών και εφήβων, στον ύπνο και την ξεκούραση. Η ανάγκη της εξασφάλισης του δικαιώματος στην ξεκούραση για τους νέους είναι αδιαπραγμάτευτη.

Οι «ανησυχίες» των βουλευτών όμως, εστιάζονται σε λάθος σημείο. Το εξουθενωτικό πρόγραμμα των παιδιών και των εφήβων, προκύπτει πρώτα και κύρια, από το ανεπαρκές εκπαιδευτικό σύστημα που διαθέτουμε, το οποίο αναγκάζει την συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών να παρακολουθούν σε συνεχόμενα και εξαντλητικά ιδιαίτερα μαθήματα για τα ίδια θέματα που το σχολείο αδυνατεί να τους μορφώσει ολοκληρωμένα! Η έλλειψη ξεκούρασης (ψυχικής και σωματικής), προκύπτει όταν σε ένα εξετασιοκεντρικό βαθμοθηρικό σχολείο, ερχόμαστε να προσθέσουμε επιπλέον εξετάσεις ανά τετράμηνο χωρίς να μειώνουμε την ύλη, φορτώνοντας τους μαθητές περισσότερο άγχος, στρες και πίεση.

Αντί λοιπόν να στοχοποιούμε την ανάγκη των νέων για καλλιέργεια του αισθητικού τους κριτηρίου, την κλίση τους στις τέχνες, το χορό και την ανάγκη τους για άθληση, ας δούμε τα πραγματικά αίτια του ασφυκτικού τους προγράμματος. Ας δημιουργήσουμε ένα σχολείο που θα εξαλείφει την ανάγκη για πολλαπλά και συνεχόμενα ιδιαίτερα μαθήματα που διαλύουν το παιδί και τους εφήβους, σωματικά και πνευματικά. Ας χωνέψουν οι κυβερνώντες πως οι εξετάσεις ανά τετράμηνο, ακριβώς αυτή την εξάντληση προωθούν. Ας βάλουμε επιτέλους σαν πραγματική προτεραιότητα την ανάγκη για ολοκληρωμένη, προοδευτική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που θα διαμορφώσει ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο και ας αφήσουμε παράλογες προσεγγίσεις επιβολής «κκέρφιου» στη μοναδική διέξοδο των νέων που είναι οι τέχνες, ο αθλητισμός και ο πολιτισμός.

Γραφείο Τύπου
Κ.Σ ΕΔΟΝ

03/10/2019

© 2024 EDON. All Rights Reserved.